Biwak w Barsawii – Orichalcum

W ostatni (albo pierwszy weekend wakacji) odbyło się niecodzienne wydarzenie. Orichalcum. Konwent wyjątkowy pod kilkoma względami. Po pierwsze była to impreza plenerowa czyli spanie pod namiotami, świeże powietrze, ognisko co noc. Po drugie była to impreza niemalże kameralna bo pojawiło się na niej kilkadziesiąt osób a to znacząca różnica w porównaniu do wielu imprez masowych które odwiedzają tysiące. Po trzecie wreszcie, Orichalkum to konwent tematyczny. Zlot miłośników gry fabularnej Earthdawn. Nie było w Polsce nigdy takiej inicjatywy. A nie wiem czy na świecie coś takiego się wydarzyło.

Nie będę pisał relacji bo było by to nie fair. Co prawda byłem uczestnikiem ale w drobnej części wspomagałem organizatorów oraz jestem właśnie od tej imprezy członkiem Stowarzyszenia Topory. Na pewno pojawi się kilka relacji od niezrzeszonych uczestników w internecie, do przeczytania których będę was mocno zachęcał. Ja chciałbym się z Wami podzielić wrażeniami jakie mam jako RPGowiec.

Nie wiem czy czytaliście sekcję O mnie (jak nie to zapraszam 😀 ) ale ten konwent przypomniał mi o pewnym zwyczaju który uskutecznialiśmy ze znajomymi za czasów licealnych. Chodzi o wyjazdy zgraną grupą na kilka dni gdzieś w jakąś cichą okolicę by tam grać, mistrzować i gadać o RPGach. Orichalcum to była tak podróż w czasie. Poczułem się jakbym cofnął się o 20 lat (rocznica 😉 ). Poczułem się jak w domu.

Na pewno pomogło mi to, że znałem choćby z widzenia co najmniej kilkanaście osób. Ale z tego co widziałem to również Ci którzy nikogo nie znali a przyjechali skuszeni tematyką Earthdawna bawili się przednio. A moje grono znajomych znowu się powiększyło.

Dlaczego porównuję ten konwent z naszymi wyjazdami. Bo znów wszystko kręciło się wokół gier fabularnych. Sesje, prelekcje, nawet liczne konkursy były mocno powiązane z Earthdawnem. Wspaniale było posłuchać, podyskutować a nawet pospierać się z ludźmi tak mocno nakręconymi na ten system. Czas mijał bardzo szybko na ciekawych rozmowach. Wszyscy poruszaliśmy się w tym samym temacie co sprawiało, że rozumieliśmy się bardzo dobrze. Byli eksperci i wyjadacze znający szczegóły świata na wyrywki. Opowiadali o swoich sesjach, o kampaniach, o wykorzystywanych szczegółach czy anegdotach które wydarzały im się podczas grania. Byli też ludzie którzy zagrali w Earthdawna po raz pierwszy w życiu. Uwielbiam słuchać graczy którzy z zachwytem na twarzy opowiadają co się działo albo po sesji dopytują mistrza gry o to co by się wydarzyło gdyby ich decyzje były inne. Zawsze jestem chętny zobaczyć jak wygląda warsztat innych prowadzących. Pozwala mi to przemyśleć kwestie mojego stylu prowadzenia oraz zastanowić się co mógłbym poprawić. Tak właśnie bywało dwie dekady temu gdy po sesji siadaliśmy do obiadu, kolacji czy śniadania i dyskutowaliśmy nieraz drugie tyle czasu nad różnymi ciekawostkami świata czy fabuły. Tu było podobnie.

Kameralna forma imprezy ma też wiele innych zalet. To nie wielkie konwenty na których pędzę od punktu do punktu by zaliczyć jakieś ciekawe prelekcje, sesje są szybkie a współgraczy widzę potem tylko w oddali. Tu nie trzeba było pędzić i można było porozmawiać bez ciągłego sprawdzania czasu.

Nie wiem jak Wy ale takie rozmowy o hobby zawsze dają mi potężnego kopa. Nie musi paść żaden pomysł a ja i tak czuję się nakręcony i podbudowany. Nawet gdy niektórzy mają inne zdanie to dyskusja może być owocna jeśli nie służy przekonaniu drugiej strony do swoich racji. Ważne jest, że poznałem kilka osób kompletnie zafiksowanych na punkcie Earthdawna i ta ich pasja była zaraźliwa.

Kończąc mój niedługi wpis chciałbym Wam polecić takie małe, tematyczne imprezy. Wielkie konwenty mają swój urok bo mają dużo punktów programu, ale te małe są też bardzo fajne. Szczególnie gdy skupiają się dokładnie na naszym hobby. Chciałbym by więcej było takich niewielkich imprez, biwaków, wyjazdów na których mógłbym grać od rana do nocy przez kilka dni. Wystarczy tylko miejsce do spania, kilka osób z podobną pasją oraz miejsce gdzie można będzie grać.

Skomentuj

