Kilka słów o północy – NPC sheet do Burning Wheel

Kontynuuję nieregularny cykl krótkich notek minutę po północy. Dzisiaj coś dla fanów Burning Wheel.

Nie wiem dlaczego ale pomimo że system funkcjonuje już od kilku lat na rynku nie powstało coś takiego jak karta postaci NPCa. W systemie są zasady szybkiego wypalania bohaterów niezależnych, lecz ja osobiście tych kilku NPCów ważnych dla fabuły wolałbym mieć rozpisanych dokładniej. A że nie potrzebuję tylu informacji co przy postaci jakiegoś gracza więc wykorzystywanie kart postaci dostępnych na Wikipedii Burningów mnie nie satysfakcjonowało.

Postanowiłem więc popełnić taką kartę. Oto ona:

Burning Wheel NPC Sheet

4 thoughts on “Kilka słów o północy – NPC sheet do Burning Wheel

  1. Wyślij może Jagminowi do serwisu karty postaci?

    Karty postaci NPCów to całkiem niezły pomysł, choć mi wystarczą maksymalnie skrócone statystyki, w kilku linijkach na kartce. Nawet, jeżeli chodzi o ważną postać.🙂

    Odpowiedz
  2. Darcane
    Jakoś wątpię by Burning Wheel było na tyle popularne by Jagmin się nim zainteresował. Poza tym to co dałem to maksymalnie uproszczona karta a nie żadne dzieło sztuki. Miała być minimalistyczna.

    Jeśli chodzi o karty NPCów oraz ilość danych potrzebnych do prowadzenia. Sam system Burning Wheel ma zasady szybkiego wypalania NPCów czyli zasady takiego skrótowego opisywania mniej ważnych postaci niezależnych. Na tych kartach chcę umieścić paru głównych adwersarzy z którymi gracze będą się z pewnością niejeden raz konfliktować.

    I nie rozumiem co znaczy: „maksymalnie skrócone statystyki, w kilku linijkach na kartce”. Podasz przykłady?

    Ja podczas wymyślania postaci nie ograniczam się do kilku statystyk. Jak pamiętam ważniejsi NPCe zawsze mieli w miarę kompletny opis fabularny i mechaniczny. Gdy prowadziłem WFRP, Gasnące Słońca, Shadowruna, Savage Worlds ważne postacie zawsze były dokładnie rozpisane. Natomiast dla postaci improwizowanych podczas sesji używałem wcześniej przygotowanych szablonów ściągniętych z przykładowych postaci dostępnych w podręcznikach lub dodatkach albo moich i znajomych postaci z poprzednich kampanii. Kopiowałem lub przepisywałem sobie te informacje i wkładałem do skoroszytu. Dzięki temu miałem dużą bazę gotowych do wykorzystania szablonów jeśli gracze postanowili wchodzić w interakcję mechaniczną z NPCami (targowanie, przekupstwa, śledzenie i ukrywanie się, walka, dyskusje, hazard itp. itd.)

    Odpowiedz
  3. Jeżeli chodzi o postacie, z którymi gracze nie będą walczyć, statystyki obliczam szybko na poczekaniu. Weźmy D&D 3. Gracze targują się z kupcem. Myślę „to doświadczony kupiec, będzie siódmy poziom, to jest 10 rang w Szacowaniu, +2 za przyrządy, +3 za modyfikator. Czyli ma +15 do Szacowania”. Mniej ważnym BNom-przeciwnikom rozpisuję najważniejsze statystyki, do reszty można sięgnąć ewentualnie lub obliczyć na szybko, jak wyżej.

    Co do ważniejszych BNów – zawsze mam przygotowany (najczęściej w głowie) opis takiej postaci, przynajmniej pokrótce. Nie lubię tworzyć całych historii i opisu charakteru, zwykle postać tworzy się na bieżąco. Im jest ważniejsza – czyli więcej z nią interakcji – tym będzie bardziej unikalna i dopracowana. Jeżeli jest naprawdę ważna i będzie wracać w kampanii zapisuję kilka faktów, które zaimprowizowałem na sesji, by postać była oczywiście spójna.🙂

    Przykład moich statystyk nawet najważniejszych BNów. Mechanika D&D, liczby totalnie z głowy:

    Haldren, Kap7 Lathandera, pw 56 KP 18 (16,12) ini +3 sz 6m RO 5/6/8 atk buzd +10/k8+2, czary 5/4/4/3/3, spec. spont lecz., eliksir pow ran x4, różdżka piek św (7PC, 34 ład.)

    Koniec. Jak widać nie rozpisuję ekwipunku, rasy, charakteru, konkretnej listy czarów. Ekwipunek mi niepotrzebny, rasę itp. pamiętam, czary wymyślam na poczekaniu. To ostatnie może wydawać się nie fair, ale używam typowych zaklęć dla takiej osoby chyba, że to jakiś unikalny mag (nie wiem, lubi zwierzęta), lub postać była przygotowana na walkę z BG. Tylko wtedy czary są „pod nich”.

    Odpowiedz

Skomentuj

